אם אתם לומדים כיצד לעשות פרזנטציות או הרצאות טוב יותר, אתם חייבים להתעניין בשאלה כיצד אנשים לומדים.
בתי ספר משעממים. ילדים אומרים לנו את זה כל הזמן. כיום גם חוקרים ואנשי חינוך מדברים על כך בקול רם. ככל שלומדים יותר על תפקוד המוח האנושי כך מבינים שאנשים לומדים הכי פחות טוב בשיטת בה אנשים יושבים ומקשיבים למישהו אחד ששופך עליהם את הידע החדש. דרכי למידה מסורתיות לא לוקחות בחשבון כיצד אנשים סופגים מידע והופכים אותו לידע או מיומנות. אז אם אתם רוצים לעשות פרזנטציה אתם כנראה רוצים שאנשים ילמדו משהו חדש או יפנימו מידע שאתם רוצים להציג בפניהם. אז למה ללמוד לעשות זאת בדרך הלא אפקטיבית?
הדרך בה אנשים לא לומדים הדרך בה אנשים לא לומדים כמעט כלום היא דרך ההקשבה הפבסיבית. זאת יכולה להיות שיטה טובה בשבילכם להרשים אותם בידע, באישיות וביכולות שלכם. אבל רוב הסיכויים שהם יצאו מהחדר בדיוק כפי שנכנסו אליו: עם אותן דעות, אותו הידע והיכולות הישנות. ראו הרצאה יותר קצרה וממש מגניבה על נושא זה ועל סקייטבורדינג אצל דר' טאי באתר.
בתי ספר מבאסים ואוניברסיטאות לא עושות את עבודתן טוב זוהי אחת הטענות של דר' טאי. אולמות גדולים עם מורה קטן אי שם ליד הלוח. מה עושים הסטודנטים? משלימים שעות שינה, משחקים באי פון, בודקים מיילים או, באופן פרדוקסלי, מחפשים במחשב קורסים נוספים להירשם אליהם.
האם הם פשוט יושבים שם? תלכו לדקה 9:45 בסרטון ותקשיבו לסיפור משעשע שדר' טאי מספר. אחד המרצים לקח את בתו בת השמונה לראות איפה הוא עובד. באחד המסדרונות הילדה ראתה אולם מלא סטודנטים.
- מה כל האנשים האלה עושים? - שאלה הילדה
- לומדים פיזיקה - ענה המרצה
-מה, הם פשוט יושבים שם? - הגיבה הילדה בפליאה.
ילדה בת השמונה עדיין יודעת שכדי ללמוד משהו חדש אנחנו צריכים לעשות משהו. עד שבתי ספר לא הורגים את הזכרון הזה. הם מחליפים למידה חדשה בקבלת ציון טוב או מחמאה מהמורה.
ראו סרטון והמשך המאמר כאן
קבלו מדריך במתנה! 13 דברים שכל מציג בפני קהל חייב לדעת